Uudet verkkosivut, vihdoinkin!

Uusien nettisivujen rakentaminen on ollut hallituksen työlistalla jo vuosia, mutta esteenä on ollut erityisesti ajan puute. Uusien verkkosivustopalveluiden ansiosta verkkosivujen tekeminen on nykyään varsin vaivatonta, joten uudet sivut saatiin valmiiksi ennätysnopealla aikataululla ja täysin talkootyönä. Tavoitteena oli luoda selkeä, helppokäyttöinen ja visuaalinen sivusto, josta löytyy kaikki olennainen tieto Perinneseuran toiminnasta.

Suistamon laulujuhlien illatsuilla kesällä 2019.

Sivustoja on myös tarkoitus täydentää pikkuhiljaa mm. runolaulajien, kanteleensoittajien ja itkijöiden tarkemmilla henkilökuvilla ja Suistamon historiaa käsittelevillä artikkeleilla. Myös suistamolaisten sukujen esittelyt ovat työlistalla.

Matjoi Plattonen

Suistamolainen Matjoi Plattonen, Karjalan äiti. Kuva: Suistamon Perinneseura.

Suistamon Perinneseuralla on myös laaja historiallisten kuvien arkisto, joita tulemme julkaisemaan täällä pikkuhiljaa. Ensimmäisiin arkistokuviin voi jo nyt tutustua Suistamo-alasivuston kuvakarusellissa.

Toivottavasti sivustoista on iloa kaikille suistamolaisuudesta kiinnostuneille sekä Perinneseuran nykyisille ja tuleville jäsenille. Palautetta ja sisältötoiveita voi laittaa Katjalle osoitteeseen katja@katjalosonen.fi.

Edellinen

Sarafaaniperinne näkyväksi